Վահագն Տեր-Հակոբյան․ կադրի վարպետը
22 Հոկտեմբերի 2025, 22:00
Կինոօպերատոր Վահագն Սերգեյի Տեր-Հակոբյանը ծնվել է 1958 թ. հոկտեմբերի 22-ին Երևանում։ Նա դարձել է հայկական կինոյի առաջատար օպերատորներից մեկը, որի տեսողական զգայունությունն ու տեխնիկական ճշգրտությունը ձևավորել են բազմաթիվ նշանակալի ֆիլմերի դիմագիծը։
Տեր-Հակոբյանը 1988 թվականին ավարտել է Մոսկվայի Գերասիմովի անվան կինեմատոգրաֆիայի համառուսական պետական ինստիտուտի օպերատորական բաժինը և աշխատանքի անցել «Հայֆիլմ» կինոստուդիայում։ Նա մասնակցություն է ունեցել ավելի քան 60 նախագծում, ներառյալ գեղարվեստական, վավերագրական ֆիլմեր, երաժշտական տեսահոլովակներ։ Նրա աշխատանքներից են «Մեր բակը» և «Մեր բակը 2» ֆիլմերը, որոնք դարձել են հետխորհրդային հայկական կինեմատոգրաֆիայի կարևոր մասը։ Նա աշխատել է նաև կարճամետրաժ ֆիլմերի վրա, ինչպիսիք են «Աշնան արև», «Ձայն դրսից» և «Սևն ու սպիտակը», որտեղ դրսևորել է իրեն որպես լույսի և ռիթմի նկարիչ։
1994 թ. Տեր-Հակոբյանը մասնակցել է «Լաբիրինթոս» միջազգային նախագծին, որը նկարահանվել է Հայաստանում, Ֆրանսիայում և Չեխիայում։ Սա ընդգծում է բազմամշակութային միջավայրում աշխատելու և տեսողական լեզուն տարբեր կոնտեքստներին հարմարեցնելու նրա կարողությունը: Նրա ոճն առանձնանում է մանրուքների նկատմամբ ուշադրությամբ, գույնի հետ նուրբ աշխատանքով և կադրի միջոցով մթնոլորտը փոխանցելու ունակությամբ։
Նա պարզապես չէր ֆիքսում տեղի ունեցողը: Տեր-Հակոբյանը ստեղծում էր վիզուալ տարածություններ, որոնցում բացահայտվում էին կերպարները, հույզերը և մշակութային շերտերը։ Նրա տեսախցիկը չէր թելադրում, այլ լսում էր։ Դրա շնորհիվ նրա աշխատանքները ընկալվում են ոչ թե որպես պատկերազարդումներ, այլ որպես ինքնուրույն գեղարվեստական արտահայտություններ:
Վահագն Տեր-Հակոբյանի անունը կապված է պրոֆեսիոնալիզմի, հայկական կինոյին նվիրվածության հետ։ Նրա ներդրումը օպերատորական արվեստի զարգացման գործում մնում է նշանակալի, իսկ նրա ֆիլմերը շարունակում են ոգեշնչել կինոգործիչների նոր սերնդին: