Բոլորը Վերնագիր Պարզ ճշմարտություններ Չպատմված պատմություն Ուշադրությունից դուրս Մեծ ռեպորտաժ Հյուրընկալ Մոսկվան Հարազատս հյուսիսից Հայկական զատկի սեղան Գայանե Բրեյովայի հետ Հայկական ամանորյա սեղանը Գայանե Բրեյովայի հետ Հայ գրականություն. audiobook Իրական Թուրքիա Ինսթաֆեյս Ժողովուրդն է խոսում Թռիչք իմ տան վրայով Էթնիկ կոդ Բացահայտելով Շուշին Բարի հայկական երեկո Արցախյան բռնագաղթ Աշխարհակարգ 2.0 Newsroom Alter Ego Alpha Զրուցակից Alpha Economics Alpha Analytics 7 դիմանկար հայ ժողովրդի պատմությունից 5 դիմանկար հայ ժողովրդի պատմությունից 2025. ի՞նչ է լինելու | Արցախ․ Հայաստան․ Նոր աշխարհակարգ 2024. ի՞նչ է լինելու | Արցախ․ Հայաստան․ Նոր աշխարհակարգ

Ցածր գնաճի ու թանկ կյանքի հայաստանյան պարադոքսը

15 Նոյեմբերի 2024, 18:00

Արժույթի Միջազգային հիմնադրամի գնահատականով՝ Հայաստանը 2024 թվականին գնաճի ամենացածր ցուցանիշն ունեցող երկրների շարքում է։

Սակայն, ցածր սպառողական գների ինդեքսով զբաղեցնելով 2-րդ տեղը, առաջանում է օբյեկտիվ հարցադրում՝ իսկապե՞ս մեզ մոտ կյանքի արժեքը համապատասխանում է նշված ցուցանիշին: Ակնհայտ է, որ ոչ: Դրա կարևոր պատճառնեից մեկն այն բազային ժամակահատվածն է, որի նկատմամբ արվում են համեմատությունները: Մասնավորապես, Հայաստանում 2020թ-ից սկսած բարձր գնաճային միջավայր էր և այսօր ցածր գնաճը համեմնատվում է հենց այդ ժամանակահատվածի հետ: Մյուս կողմից, սպառողական գների ինդեքսի՝ կուտակային ցուցանիշի կառուցվածքի ուսումնասիրությունն է: Օրինակ, երբ այդ ցուցանիշում ներառված, մեր կենցաղում ոչ հաճախ կիրառելի որևէ ապրանք կամ ծառայության գին շեշտակի նվազի, ինդեքսի աճը ևս կնվազի, բայց հասկանալիորեն դա կենցաղի վրա առանձնապես դրական ազդեցություն չի ունենա:

Բերենք օրինակներ․ Ծառայությունների թվում կարևոր ոլորտներից են առողջապահությունը, կրթությունն ու տրանսպորտը, որոնք գրանցել են համապատասխանաբար՝ 2.2 %, 7.8 % և 6.8 % գնաճ: Կրթության ու կրթական ծառայությունների հետ առնչություն չունեցող ընտանիք դժվար է գտնել, իսկ այդտեղ թանկացումներ են, ուստի գների ինդեքսը որքան էլ ցածր աճ ունենա, կենցաղի վրա ազդող ծառայության պարագայում գրեթե յոթ տոկոսանող աճ ունենք:

Ի դեպ, տրանսպորտի թեման այսօր ամենաարդիականներից է։ Փաստացի 2025թ-ի հունվարից սպասվում են նոր թանկացումներ: Սպասվող նոր սակագներով, տրանսպորտի ուղեվարձն անգամներով է թանկանալու, իսկ հաշվի առնելով մեզ մոտ երթևեկության հնարավորություններն ու միջին վիճակագրական քաղաքացու՝ տրանսպորտից օգտվելու քանակը, փաթեթային տարբերակների դեպքում հաճախ վճարելու են նաև այն ուղևորությունների համար, որոնցից չեն օգտվելու:

Եվ ի վերջո, հանրության կողմից, թեկուզ անուղղակիորեն վճարվելիք պարտավորությունների շարքից է նաև աճող պետական պարտքը։ Կանխատեսվում է, որ 2025 թվականի վերջում պետական պարտք-ՀՆԱ հարաբերակցությունը կհասնի 53%-ի։

Հենց վերոնշյալի նկարագրածով է պայմանավորված, որ շատ հաճախ վիճակագրությունն ու իրականությունն իրար հետ քիչ առնչություն ունեն: