Բոլորը Վերնագիր Պարզ ճշմարտություններ Չպատմված պատմություն Ուշադրությունից դուրս Մեծ ռեպորտաժ Հյուրընկալ Մոսկվան Հարազատս հյուսիսից Հայկական զատկի սեղան Գայանե Բրեյովայի հետ Հայկական ամանորյա սեղանը Գայանե Բրեյովայի հետ Հայ գրականություն. audiobook Իրական Թուրքիա Ինսթաֆեյս Ժողովուրդն է խոսում Թռիչք իմ տան վրայով Էթնիկ կոդ Բացահայտելով Շուշին Բարի հայկական երեկո Արցախյան բռնագաղթ Աշխարհակարգ 2.0 Newsroom Alter Ego Alpha Զրուցակից Alpha Economics Alpha Analytics 7 դիմանկար հայ ժողովրդի պատմությունից 5 դիմանկար հայ ժողովրդի պատմությունից 2025. ի՞նչ է լինելու | Արցախ․ Հայաստան․ Նոր աշխարհակարգ 2024. ի՞նչ է լինելու | Արցախ․ Հայաստան․ Նոր աշխարհակարգ

Գարեգին Բ-ն հակահարված է հասցնում Փաշինյանին, Ալիևին և Էրդողանին

05 Դեկտեմբերի 2025, 13:00

(Ի՞նչ գործընթացներ են ընթանում Հայ Առաքելական եկեղեցում եպիսկոպոսների ժողովից առաջ)

«Հայաստանում ծավալվել է ոչ թե պարզապես քաղաքական, այլ քաղաքակրթական բախում, որի առանցքային մարտադաշտը դարձել է գործող իշխանության՝ Նիկոլ Փաշինյանի և աշխարհի ամենահնագույն ինստիտուտներից մեկի՝ Հայ Առաքելական Եկեղեցու (ՀԱԵ) միջև առկա դիմակայությունը։ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոս Գարեգին Երկրորդին արժեզրկելուն և հեռացնելուն ուղղված զանգվածային արշավը հետապնդում էր ռազմավարական նպատակ. երկրին զրկել հզորագույն բարոյա-գաղափարական խարսխից, Հայաստանի և Սփյուռքի միջև կապող օղակից, և հող նախապատրաստել արմատական արտաքին քաղաքական վերափոխումների համար։ Սակայն Եկեղեցին պառակտելու ջանքերն այս պահին Փաշինյանին ցանկալի արդյունք չեն բերել։

Եկեղեցու հակահարձակման անցնելու մասին ազդարարող առանցքային պահը եղավ եպիսկոպոսության ակտիվացումը և դեկտեմբերի 10-12-ը արտահերթ ժողովի նշանակումը։ Կաթողիկոսի նախաձեռնած միասնության այս ցուցադրությունը վճռորոշ նշանակություն ունի. այն ոչ միայն չեզոքացնում է ճգնաժամի հետևանքներն, այլև ապահովում է լիակատար օրինականություն (լեգիտիմություն) ցանկացած կանոնական և կառավարչական որոշումների համար, որոնք կընդունվեն առաջիկա Ժողովում։

Այսպիսով, Գարեգին Բ-ն հզոր պատասխան հարված է հասցնում՝ ուղղված միանգամից ճնշման երեք կենտրոնների դեմ՝ ներքին (Փաշինյանի կառավարությունը) և արտաքին (Ադրբեջանի և Թուրքիայի իշխանությունները)։

Եկեղեցու վրա հարձակման սկիզբն անքակտելիորեն կապված է արտաքին քաղաքականության հետ։ Փաշինյանի անձնական արշավը Կաթողիկոսի դեմ հետևեց անմիջապես այն բանից հետո, երբ ՀԱԵ-ն, Կաթողիկոսի նախաձեռնությամբ, Շվեյցարիայում միջազգային համաժողով անցկացրեց, որտեղ կտրուկ քննադատեց Բաքվին Արցախում հայկական մշակութային ժառանգության ոչնչացման համար և խոսեց Արցախի հայերի վերադարձի իրավունքի մասին։ Այս զուգադիպությունը պատահական չէ. Ադրբեջանի հոգևոր առաջնորդ Ալլահշուքյուր Փաշազադեն հրապարակայնորեն ՀԱԵ-ն անվանեց «ռևանշիստական կառույց», ինչը լիովին համապատասխանում է ՀՀ իշխող կուսակցության հռետորաբանությանը։ Եկեղեցու՝ որպես պատմական հիշողության գլխավոր պահապանի և Սփյուռքի հետ կապող օղակի վերացումը ընդհանուր ռազմավարական նպատակ է, որը ձեռնտու է և՛ Անկարային, և՛ Բաքվին։

Ներքին պայքարի գագաթնակետը դարձավ ակնհայտ բռնի պառակտման փորձը, երբ ճնշման և, ենթադրաբար, կոմպրոմատային շանտաժի ներքո, 10 եպիսկոպոս հանդես եկան Կաթողիկոսի անհապաղ հրաժարականի պահանջով և նույն օրը հանդիպեցին Նիկոլ Փաշինյանի հետ։ Սա ուղիղ քաղաքական միջամտություն էր, որն, ըստ մտահղացման, պետք է անդամալույծ աներ Էջմիածնին։ Սակայն արձագանքը հակառակն էր. 28 արքեպիսկոպոսներ և եպիսկոպոսներ հանդես եկան հայտարարությամբ՝ հաստատելով իրենց որդիական հավատարմությունը Գարեգին Բ-ին։ Նրանք կտրականապես դատապարտեցին ներեկեղեցական հարցերը կանոնական ընթացակարգերից դուրս լուծելու փորձերը և Կաթողիկոսի անունը պատարագի ժամանակ բաց թողնելու գործողություններն անվանեցին «պառակտման տարրեր»։

Քաղաքական ճնշման դեմ այս համընդհանուր համախմբումը (ի դեպ, Կաթողիկոսին սատարելու հարցում համախմբվեցին նաև Հայ Առաքելական եկեղեցու ուկրաինական և ռուսական թեմերը) պառակտման փորձը դարձնում է անիմաստ ու ձախողված։ Այս պահին Կաթողիկոս Գարեգին Երկրորդը կոնֆլիկտից դուրս է գալիս ոչ թե թուլացած, այլ, ընդհակառակը, համախմբված եպիսկոպոսության կողմից տրված օրինականությամբ (լեգիտիմությամբ) ամրապնդված։

Այս «ցեմենտացնող» ակտն ուղղակի հակազդեցություն է Փաշինյանի քաղաքականությանը, որն ուղղված է «Չորրորդ Հանրապետության» հիմնադրմանը, որը պետք է հրաժարվի պատմական նարատիվից, զրոյացնի Անկախության հռչակագիրը և Եկեղեցու դերը սահմանափակի ՀՀ գոյություն ունեցող սահմանների ներսում տեղական կառույցի չափով։ Եկեղեցու համախմբումը, ընդհակառակն, այն պահպանում է որպես գլոբալ ինստիտուտ՝ ազգային ինքնության առանցքային բաստիոն, որն իրավունք և հեղինակություն ունի խոսելու պատմական Հայաստանի ճակատագրի և դրա ժառանգության մասին, ինչն ամենահզոր գաղափարական մարտահրավերն է Ալիևի և Էրդողանի տարածաշրջանային օրակարգին։

Մտածե՛ք այդ մասին․․․»։

Հիմա եթերում