Բոլորը Վերնագիր Պարզ ճշմարտություններ Չպատմված պատմություն Ուշադրությունից դուրս Մեծ ռեպորտաժ Հյուրընկալ Մոսկվան Հարազատս հյուսիսից Հայկական զատկի սեղան Գայանե Բրեյովայի հետ Հայկական ամանորյա սեղանը Գայանե Բրեյովայի հետ Հայ գրականություն. audiobook Իրական Թուրքիա Ինսթաֆեյս Ժողովուրդն է խոսում Թռիչք իմ տան վրայով Էթնիկ կոդ Բացահայտելով Շուշին Բարի հայկական երեկո Արցախյան բռնագաղթ Աշխարհակարգ 2.0 Newsroom Alter Ego Alpha Զրուցակից Alpha Economics Alpha Analytics 7 դիմանկար հայ ժողովրդի պատմությունից 5 դիմանկար հայ ժողովրդի պատմությունից 2025. ի՞նչ է լինելու | Արցախ․ Հայաստան․ Նոր աշխարհակարգ 2024. ի՞նչ է լինելու | Արցախ․ Հայաստան․ Նոր աշխարհակարգ

Գնաճի թիրախը ՀՀ-ում կարող է նվազել

06 Նոյեմբերի 2024, 19:00

Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը շարունակում է նվազել սպասելի՝ փոքր քայլերով: ԿԲ խորհրդի որոշման կանխատեսելիությունն, առաջին հերթին, պայմանավորված է սպառողական գների ինդեքսի ցուցանիշի միտումներով: Պատահական չէ,որ վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքի դինամիկան շարունակաբար նվազող է:

Իսկ նվազման թրենդը նաև հետագայում դրա պահպանման մասին է վկայում: Այստեղ ուշադրության արժանի է այն հանգամանքը, որ ԿԲ-ն նաև զգուշավորություն ունի որոշակի արտաքին և ներքին անորոշություններից, ինչպես նաև՝ գործընկեր երկրների կողմից իրականացվող դրամավարկային քաղաքականությունից ելնելով: Մասնավորապես, գործընկերների մոտ բարձր տոկոսադրույքերի պահպանման դեպքում, մեզ մոտ մեծ քայլերով նվազեցումը կարող է կապիտալի արտահոսքի ռիսկեր ստեղծել: Այլ է խնդիրը, որ եթե շարունակվի թանկ փողերի քաղաքականությունը, ապա դա կարող է հարվածել արտահանողներին:

Միաժամանակ ԿԲ-ն բավական այլ՝ կարևոր հայտարարությամբ հանդես եկավ: Խոսքը Կառավարության անդամների հետ ընթացող քննարկումների մասին է, որտեղ ԿԲ-ն առաջարկում է նվազեցնել թիրախային գնաճի մակարդակը 4%-ից 3%-ի: Առավել ուշագրավ էին ԿԲ նախագահի պատրաստակամությունը՝ խաղալու «ուրիշ լիգայում» և ավելի բարդ խնդիրներ ստանձնելու պատասխանատվության մասին:

Թեև խոսքը դեռևս քննարկումների մասին է, այնուամենայնիվ ներկայացնենք թիրախային գնաճի քաղաքականություն որդեգրած որոշ երկրներում ցուցանիշները:

Ինչպես տեսնում ենք, զարգացած երկրների մոտ հիմնականում այդ ցուցանիշը ցածր է՝ 1-3%-ի շրջանակներում: Զարգացող երկրների, այդ թվում՝ Հայաստանի պարագայում՝ 3+%:

Այսինքն՝ օբյեկտիվ է, որ ավելի զարգացած տնտեսություններն ավելի արդյունավետ դրամակավարկային քաղաքականությամբ ունեն ավելի ցածր թիրախային մակարդակներ: Սակայն, այստեղ կարող է նաև աշխարհաքաղաքական կոմպոնենտ լինել, եթե դիտարկելու լինենք, թե որ երկներին ենք ուզում ավելի մոտարկել ցուցանիշները՝ նույն «ուրիշ լիգայում խաղալու» համատեքստում:

Ի դեպ, թիրախային գնաճի հետ ապված ուսումնասիրություններ կան, որոնցում տնտեսագետներն ու փորձագետները հիմնականում դեմ են արտահայտվում թիրախը փոխելուն՝ հիմնավորմամբ, որ դա ԿԲ-ների նկատմամբ վստահության պակաս կարող է առաջացնել: Այսինքն, այդպիսով ԿԲ-ները տալիս են մեսիջներ, որ նախկինում սահմանված թիրախներին հասնելու խնդիրներ կան:

Ի դեպ, տևական ժամանակ է ԿԲ-ն չի կարողանում հասնել սահմանված 4 %-ին և գնաճը շարունակում է մնալ բավական ցածր:

Մյուս կարևոր համաշխարհային միտումը նույն զարգացած երկրների մոտ վերջին ճգնաժամերից հետո առաջացած քննարկումներն են՝ միտված բարձրացնելու սահմանված թիրախները:

Ամփոփելով, ևս մեկ անգամ ընդգծենք, որ խոսքը դեռևս քննարկումներին է վերաբերում, և ավելի ցածր թիրախային գնաճն ունի և՛ ռիսկեր՝ տնտեսական աճի ապահովման , և՛ հնարավորություններ՝ դրամավարկային քաղաքականության: