Բոլորը Վերնագիր Պարզ ճշմարտություններ Չպատմված պատմություն Ուշադրությունից դուրս Մեծ ռեպորտաժ Հյուրընկալ Մոսկվան Հարազատս հյուսիսից Հայկական զատկի սեղան Գայանե Բրեյովայի հետ Հայկական ամանորյա սեղանը Գայանե Բրեյովայի հետ Հայ գրականություն. audiobook Իրական Թուրքիա Ինսթաֆեյս Ժողովուրդն է խոսում Թռիչք իմ տան վրայով Էթնիկ կոդ Բացահայտելով Շուշին Բարի հայկական երեկո Արցախյան բռնագաղթ Աշխարհակարգ 2.0 Newsroom Alter Ego Alpha Զրուցակից Alpha Economics Alpha Analytics 7 դիմանկար հայ ժողովրդի պատմությունից 5 դիմանկար հայ ժողովրդի պատմությունից 2025. ի՞նչ է լինելու | Արցախ․ Հայաստան․ Նոր աշխարհակարգ 2024. ի՞նչ է լինելու | Արցախ․ Հայաստան․ Նոր աշխարհակարգ

Հայաստանը՝ ռուսական տեղեկատվական օրակարգի կարևոր մաս

13 Սեպտեմբերի 2023, 22:15

Քաղաքագետ Բենիամին Մաթևոսյանը Alpha News-ի եթերում «Վերնագիր» հեղինակային հաղորդման ընթացքում ներկայացրել է թեմայի շուրջ մասնագիտական վերլուծություն։

Վերջին մի քանի շաբաթները չի կարելի անվանել հայ-ռուսական հարաբերությունների ամենաբեղմնավոր շրջանը։ Փոխադարձ մեղադրանքները հաճախ վերաճում են «դիվանագիտական փոխհրաձգությունների», սակայն, ի թիվս այլ բաների, այս փաստը ցույց է տալիս, որ Հայաստանը կրկին դարձել է Ռուսաստանում տեղեկատվական օրակարգի կարևոր մաս։

Եթե նախկինում ռուսական իշխանությունների և ռուսական լրատվամիջոցների էպիզոդիկ ուշադրությունը Հայաստանում տեղի ունեցող գործընթացներին թույլ էր տալիս Նիկոլ Փաշինյանի իշխանությանը՝ կառուցել իր քաղաքականությունը «տեղեկատվական լռության մեջ», ապա այժմ իրավիճակն ակնհայտորեն փոխվել է, ինչը դրսևորվում է գրեթե ամենօրյա ռեժիմով:
ՌԴ ԱԳՆ պաշտոնական ներկայացուցիչ Մարիա Զախարովան այսօր կրկին մեկնաբանել է Լաչինի միջանցքի շուրջ ստեղծված իրավիճակը, ինչպես նաև հայ-ռուսական հարաբերություններում նկատվող ճգնաժամը։ Զախարովայի հայտարարությունները լավ առիթ են՝ խոսելու Լաչինի միջանցքի հետ կապված խնդրի էության մասին։

Խոսելով Լաչինի միջանցքի մասին՝ պետք է նշել, որ միջանցքի արգելափակումը ուղղակի հետևանք է այն բանի, որ 2022 թվականի սեպտեմբերին և հոկտեմբերին Վաշինգտոնում և Պրահայում խմբագրվել է 2020 թվականի նոյեմբերի 9-ի համաձայնագիրը։
Հիշեցնեմ, որ 2020 թվականի նոյեմբերի 9-ի փաստաթուղթը բաց էր պահնել Լեռնային Ղարաբաղի կարգավիճակի հարցը, իսկ Վաշինգտոնի և Պրահայի գործընթացները տեղի ունեցան Արցախի նկատմամբ Բաքվի ինքնիշխանության ճանաչման տրամաբանությամբ։ Եթե պաշտոնական Երևանը ճանաչում է Արցախը՝ որպես Ադրբեջանի մաս, և համաձայն է, որ այլևս չի մասնակցում Արցախի ապագայի շուրջ բանակցություններին և այս գործընթացը թողնում է «միջազգային երաշխավորների կամքին, որոնք պետք է որոշակի երաշխիքներ տան հայերի իրավունքների պաշտպանության համար», ապա սա, ինքնաբերաբար, նշանակում է, որ Արցախի հանքերը Ադրբեջանի սեփականությունն են, և ԼՂՀ պաշտպանության բանակը պետք է լուծարվի, իսկ Լաչինի միջանցքը նույնպես լինի Ադրբեջանի վերահսկողության տակ։

Նախկինում բանակցությունների ողջ ընթացքում Արցախի վերջնական կարգավիճակը պետք է նույնական լիներ Լաչինի միջանցքի կարգավիճակին (եթե Արցախը պիտի լիներ անկախ պետություն, ապա Արցախն ու Հայաստանը կապող կյանքի միջանցքը պիտի լիներվ ԼՂՀ-ի մաս, եթե Արցախը միանար Հայաստանին, կյանքի ճանապարհը նույնպես պետք է լիներ Հայաստանի մաս): Օգտվելով Վաշինգտոնի և Պրահայի գործընթացներից՝ պաշտոնական Բաքուն փակեց միջանցքը՝ դրանով իսկ իրագործելով ԼՂՀ տարածքից հայերի արտաքսման սցենարներից մեկը։
Քանի որ խնդիրը զուտ քաղաքական է, ուրեմն լուծումը պետք է նույնպես լինի քաղաքական (ոչ թե տեխնիկական՝ օդային միջանցք բացել եւ այլն) և դրսևորվի նրանում, որ պաշտոնական Երևանը կրկին պետք է հայտարարի, որ ինքը երաշխավորն է Արցախի ժողովրդի ինքնորոշման իրավունքի իրացմանը, ինչը կզրոյացնի Պրահայի և Վաշինգտոնի պայմանավորվածությունները, ինչպես նաև հնարավորություն կտա մեր դաշնակիցներին՝ բնական և ռազմավարական, պաշտպանելով պաշտոնական Երևանի դիրքորոշումը, վերադառնալ խնդրի լուծման տարբերակին, ըստ որի Արցախի կարգավիճակի հարցը կմնա բանակցությունների հաջորդ փուլերին։

Միևնույն ժամանակ, կարևոր է ասել, որ այն դիրքորոշումը, ըստ որի, պաշտոնական Երևանը կրկին պետք է լինի Արցախի ժողովրդի ինքնորոշման իրավունքի երաշխավորը, չի նշանակում, որ Հայաստանը պետք է հրաժարվի սահմանազատման և սահմանագծման գործընթացի իրականացումից, տարածաշրջանային կոմունիկացիաների ապաշրջափակման գործընթացից (ընդ որում՝ բոլոր կոմունիկացիաների, և ոչ միայն նրանց, որոնք պետք է անցնեն Հայաստանի կամ Արցախի տարածքով)։ Կայուն և խաղաղ Հարավային Կովկասը՝ ակտիվորեն աշխատող տրանսպորտային և էներգետիկ հաղորդակցություններով, հենց Հայաստանի ռազմավարական շահերի արտահայտումն է։ Բայց դա հնարավոր չէ անել Ղարաբաղի 120.000 հայերի էթնիկ զտումների, նրանց ինքնորոշման հիմնարար իրավունքի ժխտման գնով:

Քաղաքական խնդիրները պետք է ստանան քաղաքական լուծումներ: