Բոլորը Վերնագիր Պարզ ճշմարտություններ Չպատմված պատմություն Ուշադրությունից դուրս Մեծ ռեպորտաժ Հյուրընկալ Մոսկվան Հարազատս հյուսիսից Հայկական զատկի սեղան Գայանե Բրեյովայի հետ Հայկական ամանորյա սեղանը Գայանե Բրեյովայի հետ Հայ գրականություն. audiobook Իրական Թուրքիա Ինսթաֆեյս Ժողովուրդն է խոսում Թռիչք իմ տան վրայով Էթնիկ կոդ Բացահայտելով Շուշին Բարի հայկական երեկո Արցախյան բռնագաղթ Աշխարհակարգ 2.0 Newsroom Alter Ego Alpha Զրուցակից Alpha Economics Alpha Analytics 7 դիմանկար հայ ժողովրդի պատմությունից 5 դիմանկար հայ ժողովրդի պատմությունից 2025. ի՞նչ է լինելու | Արցախ․ Հայաստան․ Նոր աշխարհակարգ 2024. ի՞նչ է լինելու | Արցախ․ Հայաստան․ Նոր աշխարհակարգ

Էրդողանի ծառայությունները գին ունեն

30 Հոկտեմբերի 2024, 12:06

 

(Ի՞նչ կպահանջի Անկարան Երևանից)

Քաղաքագետ Բենիամին Մաթևոսյանն Alpha News-ի եթերում «Վերնագիր» հեղինակային հաղորդման ընթացքում ներկայացրել է թեմայի շուրջ մասնագիտական վերլուծություն, որում մասնավորապես ասվում է.

«Հագուստի պահարան ցեց թողնելը հաճախ ավելի հեշտ է, քան հետո դրանից ազատվելը: Նույն կերպ էլ Թուրքիայի հետ է՝ մեկ անգամ թույլ տալով Թուրքիային մասնակցել այս կամ այն գործընթացին, հետո դժվար է նրան դուրս բերել այնտեղից: Նայեք, թե ինչպես մինչ օրս Ռեջեփ Թայիփ Էրդողանը փորձում է «վերակենդանացնել Ստամբուլյան գործընթացը» կամ «հացահատիկային գործարքը»: Եվ այդ պատճառով, երբ Հայաստանում նաև մինչև 2018 թվականը հնչում էին գնահատականներ, որոնց համաձայն «Թուրքիան կարող է աջակցել Ղարաբաղյան կարգավորման գործընթացին», իսկ արդեն 2020 թվականի պատերազմից և 2023 թվականի աշնանը Արցախում էթնիկ զտումներից հետո Թուրքիային ուղղակիորեն խնդրում էին միջնորդել հայ-ադրբեջանական հարաբերությունների կարգավորման հարցում, բայց պետք է հաշվի առնել, որ նրան այդ գործընթացից դուրս բերելը շատ դժվար կլինի: Ցանկացած իշխանության համար դժվար կլինի:

Այժմ Թուրքիայի նախագահը զբաղվում է նրանով, որ օրինականացնում է հայ-ադրբեջանական գործընթացի «օպերատորի» իր կարգավիճակը հանրային տիրույթում։ Հենց այս մասին էր Էրդողանի վերջին հայտարարությունը, որում նա նշել էր, որ «իրենց ցանկությունն է շուտափույթ ստանալ բարի, լավ ու բարեբեր լուր, քանի դեռ դրսի ուժերին չի հաջողվի սաբոտաժի ենթարկել հայ-ադրբեջանական գործընթացը»: Այլ կերպ ասած՝ Էրդողանը տարածաշրջանային զարգացումներում ներգրավվածներին ցույց է տալիս, որ չի հանդուրժի միջամտություն այն գործերին, որոնք Անկարան համարում է իր իրավասությունը:

Կրկին նշենք, որ պարադոքսալ է այն փաստը, որ «Շուշիի հռչակագիրը» ստորագրած երկրներից մեկը, որտեղ արտացոլված են հայակական պետական ինքնիշխանության դեմ պահանջները, կարող է լինել Երևանի և Բաքվի բանակցությունների միջնորդը, սակայն ավելի մեծ պարադոքսը այն է, որ Ռեջեփ Թայիփ Էրդողանը կարող է պահանջել գին (և հավանաբար արդեն պահանջել է) իր «միջնորդի ծառայությունների» դիմաց:

Հայաստանի քաղաքական շրջանակներում կա տեսակետ, որ թուրք առաջնորդը կարող է պահանջել Երևանից ամբողջությամբ հրաժարվել Հայոց ցեղասպանության միջազգային ճանաչման թեմայից, կարող է միանալ Բաքվի պահանջներին՝ փոխել Հայաստանի Սահմանադրությունը, ինչպես նաև կարող է պահանջել փակել Մեծամորի ԱԷԿ-ը:

Անկասկած, այս ամենը հնարավոր է: Սակայն Էրդողանը պրակտիկ մարդ է, ընդ որում՝ ռազմավարական մտածողությամբ: Ուստի տրամաբանական կլինի, եթե իր «միջնորդի ծառայությունների» համար (որոնք փաստ չէ, որ կհանգեցնեն Երևանի և Բաքվի հարաբերությունների «բարելավմանը») նա կարող է պահանջել ռուս սահմանապահների դուրսբերումը Մարգարայի անցակետից, իսկ հաջորդ քայլով՝ ռուս սահմանապահների ամբողջական դուրսբերումը հայ-թուրքական սահմանից:

Այստեղ մնում է պատասխանել միայն մեկ հարցի, և ոչ, դա այն հարցը չէ, թե արդյոք Հայաստանը կկարողանա ինքնուրույն ապահովել անվտանգությունը ավելի քան 300 կմ սահմանային հատվածում: Հարցն այն է, թե Նիկոլ Փաշինյանը արդեն հասցրե՞լ է պահանջել ռուս սահմանապահների դուրսբերումը Մարգարայից և հայ-թուրքական սահմանից ընդհանրապես, թե՞ նա պատրաստում է «նվեր» Հայաստանին և հայ ժողովրդին և դա կանի արդեն 2025 թվականին:

Մտածե՛ք այդ մասին…»։